B4 - Lux Oxid

Polí5

2012

8594072980299

Skladem

Akce

164,46

199,00


1.Winners go down too
2.Silhouettes
3.Son of Plastic Atom
4.Loser Song
5.Fever Song
6.Rot!
7.Disco from Hell
8.Error in my Soul
9.Songs
10.Les Satellites perdu
11.Leaving Song
12.Dictaphone 1992

B4: David Freudl - Wurlitzer, Vermona Formation 3,Vermona Strings,Crumar Multiman,Siel Mono,Casiotone MT-68, Ring modulator, Dynacord Echocord 100, Korg Microkorg,Korg Micropreset, Alesis Wedge,Crumar Toccata,bouchání.
Tomáš Procházka/Federsel - elektrická a akustická kytara, šestistrunná baskytara, mandolína,teremin,magnetofon,gramofon,diktafon,Pille,megafon,pivofon,Dynacord Echocord 100,Dynacord DDL 12,Kaoss Pad 3,no-input mixing board,Dr.Boehm Digital Drums,foukací harmonika,famfrnoch,diddley bow, Coron DS 8, Snuff device, zpěv.
Leoš Kropáček - bicí souprava, vibraslap, vašek, Vermona ER-9
Karel Žďárský - baskytara, violoncello, elektrická kytara
a
Theodor Kohout - banjo, akustická kytara
Jan Jirucha - pozoun
Pasi Makela - satan voice

Hudba: B4
Texty: Federsel
Mix: Federsel
Mastering: Ondřej Ježek, Studio Jámor

Na albu nazvaném LUX OXID se B4 rozhodli otevřít se širšímu vkusu posluchačů, nahrát popovou desku a definitivně se tak etablovat jako populární skupina. Nicméně se rozhodli pop znovu syntetizovat z žánrů, se kterými měli v minulosti nějakou zkušenost. Spojením country a disca vznikl základ pro hudební hybrid, který byl dotvořen přidáním přísad noise, francouzského psychedelického popu, EBM a undergroundu. Nahrát popovou desku se touto cestou bohužel opět nepodařilo. LUX OXID nicméně obsahuje dvanáct vokálně-instrumentálních skladeb, z nichž většina je zpívaná v anglickém jazyce.
Hudba byla nahrána během několika slunných srpnových dní roku 2011 tradičně na chatě v Horním Prysku a postupně obohacována o další nástroje o volných chvílích během celé první půle roku 2012. Texty napsal Federsel, z části během delirantních stavů způsobených zubním onemocněním, které se snažil využít, aby se nějak přiblížil popové estetice. Zpívané písně mimo popové delirium rovněž koření country estetika a na mnoha místech lze opět najít drobné odkazy na tvorbu génia Zdeňka Lišky.